❂نجوم❂

❂نجوم❂
هر چی در مورد نجوم می خوای دارم

- بزرگترين ابر کهکشان

يک ابرکهکشان، کهکشانی است که با بسياری از کهکشان های ديگر ادغام شده و آنها در مرکز خوشه کهکشانی واقع شده اند. تاکنون بزرگترين نمونه ای که شناسایی گشته است، ابرکهکشان IC1101می باشد. اندازه آن 6 ميليون سال نوری مي باشد و اين در حاليست که کهکشان راه شيری داراي اندازه ای تنها معادل 100هزار سال  نوری است. (يعنی اگر با سرعت نور حرکت نماييد، زمانی معادل 100 هزار سال طول می کشد تا از يک سمت کهکشان، به سمت ديگر برويد )

- بزرگترين سياهچاله

سياه چاله ها از لحاظ فيزيکی مناطق عظيمی از فضا نمی باشند. اما با نظر گرفتن جرم بسيار بالای آنها، سياه چاله ها از جمله بزرگترين اجرام موجود در کيهان قلمداد می شوند. quasar OJ287بزرگترين سياه چاله ای است که ما تاکنون شناسايی نموده ايم. بر اساس محاسبات تخمين زده مي شود که اين سياه چاله بسيار عظيم جرمي معادل با 18 ميليارد برابر جرم خورشيد داشته و در مرکز يک کهکشان واقع شده است. برای درک بهتر، اين سياه چاله را جسمی در نظر بگيريد که از کل منظومه شمسی ما نيز بزرگتر است. و اگر می خواهيد بدانيد يک سياه چاله تا چه اندازه می تواند بزرگ باشد؟  بر اساس تحقيقات دانشمندان هيچ محدوديتی در اين زمينه وجود ندارد!

 -بزرگترين ستاره

VY Canis Majorisبزرگترين ستاره ای است (در قطر) که تاکنون شناسايی شده است. اين ستاره از خانواده ستارگان مشهور به "غول هاي قرمز" می باشد. قطر اين ستاره 2000 بار بزرگ تر از خورشيد است و براي پرسرعت ترين اتومبيل جهان 2600 سال زمان نیاز است تا مسير دور آن را يکبار پيمايش نمايد. اگر شما  ستاره VY Canis Majoris  را جايگزين خورشيد منظومه شمسی نماييد، شعاع آن از سياره زحل عبور خواهد نمود!!!!!!!

- بزرگترين سياره

سياره TRES4که در صورت فلکی هرکول واقع شده است دارای قطری 70% بزرگتر از سياره مشتری است، اگرچه جرم آن هشتاد درصد از  مشتری کمتر مي باشد. اين بزرگترين سياره ای است که تاکنون شناسایی نموده ايم.

- بزرگترين سيارک

"سرس" بزرگ ترين سيارکی است که تاکنون شناسایی شده است. اين سيارک در حدود 600 مايل (به بزرگی کاليفرنيا) قطر دارد. سرس آنقدر عظيم است که نيروی گرانشی اش آنرا وادار به داشتن شکلی کروی نموده و همچنين لقب "سياره کوتوله" با آن داده شده است. اين سيارک  آنقدر بزرگ است که شامل 25% درصد از جرم کمربند سيارک ها می باشد. اگر شما کليه اجرام موجود در کمربند سيارک ها را در کنار يکدیگرجمع کنيد، جسم حاصله تنها 2.5 برابر از سرس بزرگتر خواهد بود.

منبع:سایت نجوم ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:بزرگترین اجرام عالم, | | parnia |

About
.............................................

سلام من در این وبلاگ درمورد نجوم و فضا اطلاعات گذاشته ام. امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاید.
Menu
.............................................
PreviousItems
.............................................
Link
.............................................
Archive
.............................................
Other
.............................................

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 16560
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک سازی عنوان وب

کد حرکت متن دنبال موس
Up Page